Canada Day at the Cumberland Heritage Village Museum

July 1 @ 10:00 am - 5:00 pm

CHVM_Lawn games

July 1 from 10 am to 5 pm
Regular admission fees apply.

Pack a picnic and enjoy a relaxing day discovering how Dominion Day (Canada Day) may have been celebrated in rural communities during the 1920s and 30s. Enjoy some family-friendly competition with heritage-inspired lawn games including potato sack races, a carnival-style striker game, and ring toss. Explore heritage and true-to-era-buildings, learn about heritage trades, see the farm animals, and more.

Note:

• This program will run rain or shine, however the lawn games and other activities or demonstrations may be adjusted or cancelled in the event of inclement weather.
  • Please dress appropriately for weather conditions, including heat and sun. We recommend visitors bring water to help stay hydrated and cool. Washroom facilities are available on site but the tap water is not potable.

Adult – $8.50
Seniors/Youth/Students – $6.00
Child (5 and under) – Free

Family (2 adults and accompanying children under 18) – $21.50

Family on Canada Day. :

Fête du Canada

Le 1er juillet, de 10 h à 17 h
Les droits d’entrée habituels s’appliquent.

Préparez un pique-nique et profitez d’une journée de détente pour découvrir comment la fête du Dominion (fête du Canada) était célébrée dans les communautés rurales, dans les années 1920 et 1930. Amusez-vous en famille en participant à des compétitions et des jeux traditionnels sur l’herbe comme les courses en sac de pommes de terre, le jeu de la mailloche et le lancer d’anneaux. Visitez des édifices du patrimoine et d’époque, découvrez des métiers traditionnels, admirez les animaux de la ferme et bien plus encore.

Remarque :

• Cet événement aura lieu qu’il fasse beau ou non, mais les jeux sur l’herbe et les autres activités ou démonstrations pourraient être modifiés ou annulés en cas de mauvais temps.
  • Habillez-vous en tenant compte des conditions météorologiques, notamment de la chaleur et du soleil. Nous recommandons aux visiteurs d’apporter de l’eau pour s’hydrater et se rafraîchir. Des toilettes seront à leur disposition sur place, mais l’eau du robinet n’est pas potable.

Adulte – 8,50 $
Aînés / étudiants / enfants – 6 $
Enfant (5 ans et moins) – Gratuit
Famille (2 adultes et les enfants de moins de 18 ans qui les accompagnent) – 21,50 $