Cumberland Heritage Village Museum: Halloween Hijinks | Frissons d’Halloween

October 29, 2022 @ 10:00 am - 4:00 pm

Revel in the mischievous spirit behind many Halloween traditions at Cumberland Heritage Village Museum! Join us for Halloween Hijinks as we explore illusions, embrace our inner pranksters, and celebrate all the weird and wonderful spectacles of the season with family-friendly activities and demonstrations. Featuring special appearances by magician Chris Pilsworth and stilt walker Luciano Lu. Halloween costumes are encouraged!
Saturday, October 29 and Sunday, October 30 from 10 am to 4 pm.
Family-friendly (best suited for kids ages 10 and under).
$21.50 per group (max 6 participants per group). Advance registration with timed entry is required: Ottawa.ca/CumberlandMuseum.
How to register:
Registration is completed using Service Ottawa’s online system (https://apps102.ottawa.ca/). You can find the program listing by navigating to “Activity Search”, clicking on “Advanced Search”, and using the keyword “Cumberland”.
If you do not already have an account (Client Barcode and Family PIN), create one before registering.
Only one registration ($21.50) is required per group. A maximum of 6 participants can be included as part of a registered group and at least one member of that group must be an adult. Complete the registration under the name of an adult who will be accompanying the group on the day of the program.
If you require assistance with registration, please contact the museum (Ottawa.ca/CumberlandMuseum) or visit any Client Service Centre or local City of Ottawa Recreation facility.
Notes:
– The program will take place rain or shine. Please dress for the weather as some activity stations will be outdoors.
– Please arrive for your scheduled start time. Late arrivals cannot be accommodated.
– All reasonable attempts will be made to ensure treats are nut free. However, we cannot guarantee a nut free environment. Please let a staff member know if you have allergy concerns.
– Indoor spaces used for this program are accessible to most mobility devices. The museum grounds include gravel pathways, grass, and uneven terrain. If you have questions regarding accessibility, please contact 613-580-2988 or museecumberlandmuseum@ottawa.ca.
– Registration is non-refundable and non-transferable. ID may be requested to confirm the identity of the primary account holder who completed the registration at check in.
****
Découvrez l’esprit espiègle à l’origine de nombreuses traditions d’Halloween au Musée village du patrimoine de Cumberland! Joignez vous à la Fête de l’Halloween pour explorer la magie, découvrir le farceur qui sommeille en vous et célébrer tous les spectacles étranges et merveilleux de la saison grâce à des activités et à des démonstrations destinées à toute la famille. De merveilleuses prestations du magicien Chris Pilsworth et du marcheur sur échasses Luciano Lu seront offertes. N’hésitez pas à vous costumer!
Le samedi 29 octobre et le dimanche 30 octobre, de 10 h à 16 h.
Activité familiale (idéale pour les enfants de 10 ans et moins).
Coût : 21,50 $ par groupe (maximum de 6 participants par groupe). L’inscription préalable avec heure d’entrée est obligatoire: Ottawa.ca/MuseeCumberland.
Pour vous inscrire :
L’inscription se fait à partir du système en ligne de ServiceOttawa (https://apps102.ottawa.ca/). Vous pouvez trouver l’activité en cliquant sur l’onglet « Activités » puis sur « Recherche avancée », en entrant le mot-clé « Cumberland ».
Si vous n’avez pas encore de compte (code à barres de client et NIP familial), créez en un avant de vous inscrire.
Une seule inscription (21,50 $) est requise par groupe. Un maximum de 6 participants peut être inclus par groupe inscrit et au moins un membre de ce groupe doit être un adulte. Veuillez remplir le formulaire d’inscription au nom d’un adulte qui accompagnera le groupe le jour de l’activité.
Si vous avez besoin d’aide pour vous inscrire, veuillez communiquer avec le musée (Ottawa.ca/MuseeCumberland) ou vous rendre à un centre du service à la clientèle ou à l’installation récréative de la Ville d’Ottawa dans votre quartier.
Remarques :
– L’activité aura lieu beau temps, mauvais temps. Par conséquent, habillez vous en fonction des conditions météorologiques, car certaines stations d’activités seront à l’extérieur.
– Prévoyez d’arriver 10 minutes avant l’heure de départ prévue. Aucun arrangement n’est prévu pour les retardataires.
– Tous les efforts raisonnables seront faits pour s’assurer que les friandises ne contiennent pas de noix. Cependant, nous ne pouvons pas garantir un environnement sans noix. Veuillez aviser un membre du personnel si vous avez des préoccupations concernant les allergies.
– Les espaces intérieurs utilisés pour cette activité sont accessibles pour la plupart des utilisateurs d’appareils d’aide à la mobilité. Les terrains du musée comprennent des sentiers en gravier et un terrain herbeux et inégal. Pour toute question concernant l’accessibilité, composez le 613 580 2988 ou écrivez à museecumberlandmuseum@ottawa.ca.
– L’inscription est non remboursable et non transférable. On pourrait demander une pièce d’identité à l’entrée afin de confirmer l’identité du détenteur de compte principal qui a procédé à l’inscription.

October 29, 2022
Series: