Historic Cemetery Tours | Visites guidées du cimetière

November 5, 2021 @ 6:30 pm - 7:30 pm

$30.00

Experience a unique historical tour of the Settler’s Cemetery and the Billings Estate grounds at dusk. Hear true tales of death, burial, and disease from Bytown and Gloucester Township from a knowledgeable interpreter. This 1-hour guided exploration will take you beyond the walls of a typical visit to the museum and offer a glimpse of life and loss in 19th century Ottawa.

• Recommended for ages 16+. The tour discusses difficult subject matter (e.g. disease, violence, death, etc.) and visitor discretion is advised.
  • The tour is offered in English. French language tours can be arranged on request (with a minimum of 10 registered participants). Contact the museum for more information: 613-580-2088.
  • Please arrive 15 minutes before your tour’s scheduled start time.
  • Tours will take place rain or shine. Dress for weather conditions, wear comfortable shoes, and bring bug spray. The route will include uneven and grassy terrain as well as gravel pathways. If you have questions regarding accessibility, contact 613-580-2088.
  • Plan for a COVID-wise visit. Tour group sizes have been reduced to allow for physical distancing. Maintain two meters of distance from those who are not a part of your household or social circle. Practice hand hygiene and bring a mask for use indoors or times when physical distancing cannot be maintained.

Venez profiter, au crépuscule, d’une visite historique unique du cimetière des colons et des terrains du domaine Billings. Maladie, mort, enterrements … un interprète érudit vous racontera des histoires vécues qui se sont déroulées à Bytown et dans le comté de Gloucester. Cette exploration guidée d’une heure, véritable expérience au-delà des murs du musée, vous donnera un aperçu de la vie et du deuil à Ottawa au XIXe siècle

• Âge recommandé de 16 ans et plus. Nous aborderons des sujets difficiles (maladie, violence, mort, etc.); visiteurs, soyez avertis.
  • La visite se déroule en anglais. Des visites en français peuvent être organisées sur demande (minimum de dix participants inscrits). Communiquez avec le musée pour obtenir plus d’information : 613-580-2088.
  • Veuillez arriver 15 minutes avant le début de votre visite.
  • Les visites ont lieu beau temps, mauvais temps. Portez des vêtements adaptés à la météo et des chaussures confortables, et apportez un insecticide. La visite se déroulera sur un parcours inégal et gazonné et sur des sentiers en gravier. Pour toute question concernant l’accessibilité, composez le 613-580-2088.
  • Planifiez une visite COVIDavisée. La taille des groupes a été réduite afin de faciliter la distanciation physique. Maintenez une distance de deux mètres avec les personnes, excepté avec les membres de votre ménage. Respectez les mesures d’hygiène des mains et portez un masque à l’intérieur ou lorsqu’il est impossible de pratiquer la distanciation physique.

November 5, 2021
Series:
Cost:
$30.00
Event Categories:
,
Website:

Billings Estate National Historic Site | Lieu historique national du domaine Billings
2100, rue Cabot Street
Ottawa, Ontario K1H 6K1 Canada