Takeaway Mother’s Day Tea | Boîtes à emporter à l’occasion du Thé de la fête des Mères

May 8 @ 11:00 am - 3:00 pm

Takeaway Tea at Billings - scone, jam and clotted cream

Pick-up times between 11 am and 3 pm
Cost: $6.25 per single-serving cream tea (max 10 servings per order).

Treat the mother figure or role model in your life to a boxed takeaway version of our traditional cream tea. Each serving includes a fresh scone with butter, jam, and Devon cream (please indicate your preference when placing your order) and a beverage. Try the special Billings blend tea, inspired by the gardens of family matriarch Lamira Billings, or select another refreshment of choice: tea (several varieties available), coffee, hot chocolate, iced tea (unsweetened), or lemonade.

If you are interested in taking a guided tour of the museum, please let us know when placing your order. Regular admission fees apply.
Tour schedule: 10:30 am; 11 am; 11:30 am; 12 pm; 12:30 pm; 1:30 pm; 2 pm; 2:30 pm; 3 pm; 3:30 pm.

How to order:

Orders will open on Tuesday, May 3. To order, call 613-580-2088 ext. 35258 or visit the museum (Wednesday – Friday: 10 am to 4:30 pm). Quantities are limited; we recommend placing your order early.

Please note any food allergies or dietary restrictions when placing your order. We will make all reasonable efforts to accommodate these requests but may be limited in some instances by the availability of ingredients.

Boîtes à emporter à l’occasion du Thé de la fête des Mères

Coût : 6,25 $ par portion individuelle de thé à la crème (10 portions maximum par commande).

Offrez, à celle qui représente la figure maternelle ou un modèle dans votre vie, une boîte à emporter de notre traditionnel thé à la crème. Chaque portion comprend un scone frais avec du beurre, de la confiture et de la crème grumeleuse (veuillez indiquer votre préférence au moment de commander) et une boisson. Essayez le mélange spécial de thés du domaine Billings, inspiré des jardins de la matriarche de la famille, Lamira Billings, ou optez pour une autre boisson de votre choix : thé (plusieurs variétés offertes), café, chocolat chaud, thé glacé (non sucré), limonade.

Si vous souhaitez faire une visite guidée du musée, indiquez-le au moment de commander. Les prix d’entrée habituels s’appliquent.
Heures de visite :10 h 30; 11 h; 11 h 30; midi; 12 h 30; 13 h 30; 14 h; 14 h 30; 15 h; 15 h 30.

Pour commander :

Les commandes seront prises à compter du mardi 3 mai. Pour commander, composez le 613-580-2088, poste 35258, ou présentez-vous au musée (du mercredi au vendredi, entre 10 h et 16 h 30). Les quantités sont limitées; nous vous recommandons de commander tôt.

Veuillez préciser les allergies ou les restrictions alimentaires au moment de commander. Nous mettrons tout en œuvre pour tenir compte de vos demandes particulières. Toutefois, il se pourrait que nous ne puissions pas le faire dans tous les cas, selon la disponibilité des ingrédients

May 8
Cost:
Event Categories:
,
www.ottawa.ca/billingsestate

Billings Estate National Historic Site | Lieu historique national du domaine Billings
2100, rue Cabot Street
Ottawa, Ontario K1H 6K1 Canada