Fairfields Heritage House | Maison historique Fairfields

An impressive 19th century Gothic Revival farm house, Fairfields Heritage House represents the homestead and community building legacy of the Bell family. Originally built on 660 acres of farm land, the museum tells the epic story of almost 200 years of rich, local history and the people who so actively helped shape the evolution of the area.

Beautiful green lawns surround the house and are an invitation to spend leisure time at the site. With a gazebo, gardens, and statuesque trees the space is perfect for picnics, exploration, and family-friendly activities.

La Maison historique Fairfields est une imposante maison de ferme néogothique du XIXe siècle, legs culturel de la propriété familiale des Bell. Construit à l’origine sur 660 acres de terres agricoles, le musée raconte presque 200 ans de la riche histoire de la région et des gens qui ont participé si activement à l’évolution de ce lieu.

Les magnifiques espaces verts entourant la maison sont une véritable invitation aux loisirs. Le kiosque, les jardins et les arbres sculpturaux font du parc un lieu parfait pour les pique-niques, l’exploration et les activités familiales.

Admission Information

Admission to the museum is by donation. Special event and program fees may apply | L’entrée au musée se fait par voie de dons. Par contre, des frais peuvent s’appliquer à certains événements ou programmes.

Additional
Activities

Hours of Operation

The museum is now closed for the regular season. Special programming is offered throughout the year | Le musée est maintenant fermé pour la saison régulière. Des programmes spéciaux sont offerts toute l’année.