Nepean Museum | Musée de Nepean

Nepean Museum is an interactive space where kids and families can learn and explore together.

A new permanent exhibition,  recounting Nepean’s history from before the arrival of European Settlers to the end of the 20th century, is now open. Seasonal exhibitions introduce new themes and perspectives on Ottawa’s past.

Le Musée de Nepean est un espace interactif où enfants et familles peuvent apprendre et explorer ensemble.

Une nouvelle exposition permanente portant sur l’histoire de Nepean d’avant l’arrivée des colons européens à la fin du XXe siècle est maintenant ouvert. Les expositions saisonnières introduisent de nouveaux thèmes et perspectives sur le passé d’Ottawa.

Admission Information

Daily admission to the museum is free but special event and program fees may apply | L’entrée au musée est gratuite, mais des frais peuvent s’appliquer pour des activités et programmes spéciaux.

Additional
Activities

Hours of Operation

The museum is open Wednesday to Sunday, 10 am to 12:15 pm, and 1:15 to 5 pm. Closed on all statutory holidays | Le musée est ouvert de mercredi à dimanche, de 10h00 à 12h15 et de 13h145 à 17h00. Il est fermé les jours fériés.

More Information

Due to provincial restrictions to slow the spread of COVID-19, the City has temporarily closed indoor recreation and cultural facilities and suspended drop-in activities, registered programs and facility rentals | En raison des restrictions provinciales visant à freiner la propagation de la COVID-19, les installations récréatives et culturelles intérieures de la Ville sont temporairement fermées, et les activités à la carte, les programmes sur inscription et les locations sont suspendus.