Osgoode Township Museum | Musée du canton d’Osgoode

Discover all aspects of rural living from 1800s to present day Ottawa at the Osgoode Township Museum.

Visit the Agriculture Barn, home to a large and impressive collection of early and modern day farming tools, equipment and housewares important to the agricultural communities of the Ottawa valley.

Découvrez tous les aspects de la vie rurale des années 1800 jusqu’à Ottawa de nos jours  au Musée du canton Osgoode.

Visitez la grange, abritant une vaste collection impressionnante d’outils, d’équipement et d’articles ménagers agricoles d’importance primordiale pour les communautés agricoles de la vallée de l’Outaouais.

Admission Information

By donation | don

Highlights

Hours of Operation

Open Wednesdays to Saturdays, 10 am to 5 pm, starting November 1, 2022 (winter hours) and Tuesdays to Saturdays, 10 am to 5 pm, starting May 1, 2023 (summer hours). | Ouvert du mercredi au samedi, de 10 h à 17 h, à partir du 1er novembre 2022 (horaires d’hiver) et du mardi au samedi, de 10 h à 17 h, à partir du 1er mai 2023 (horaires d’été).

More Information