Nestled on 88 acres of greenspace along the Ottawa River, Pinhey’s Point features a nearly 200 year-old manor telling the story of H.K. Pinhey and Horaceville, his family’s estate.

Scenic views, historic buildings, stone ruins, and rolling green hills come together to create one of the most spectacular places in Ottawa to relax, learn, and explore.

Situé sur 88 acres d’espace vert le long de la rivière des Outaouais, Pinhey’s Point abrite un manoir vieux de près de 200 ans qui raconte l’histoire de H.K. Pinhey et Horaceville, le domaine de sa famille.

Des vues panoramiques, des bâtiments historiques, des ruines de pierre et des collines verdoyantes se rejoignent pour créer l’un des endroits les plus spectaculaires d’Ottawa pour se détendre, apprendre et explorer.

Admission Information

Admission is by donation but special pricing may apply for programs and events.

L’entrée se fait par don mais des tarifs spéciaux peuvent être appliqués pour les programmes et les événements.

Additional
Activities

• picnic area with fire pits | aire de pique-nique avec foyers
  • Ideal place for cyclists and boaters | endroit idéal pour les cyclistes et les plaisanciers

Hours of Operation

Please note that the museum is now closed for the season. The park grounds are open year-round.

Veuillez noter que le musée est maintenant fermé pour la saison. Le parc est cependant ouvert toute l’année.

More Information

Learn more about the collection held by the Pinhey’s Point Foundation | Pour en savoir plus sur la collection de la Fondation de Pinhey’s Point